ITA Airways przedłuża użytkowanie swoich ostatnich airbusów A330-200 do 31 grudnia 2025 r. czyli o dwa miesiące dłużej niż pierwotnie zaplanowano w oczekiwaniu na ich planowane wycofanie na rzecz nowszych samolotów A330neo i A350. Samoloty będzie można jeszcze spotkać na czterech trasach z Rzymu - wynika z systemu rezerwacyjnego włoskiego przewoźnika.
Airbusy A330-200, pierwotnie zaplanowane w systemie tylko do 31 października br., będą obsługiwać wybrane trasy do/z Rzymu Fiumicino do 29, 30 i 31 grudnia, zgodnie z harmonogramem załadowanym do systemu rezerwacyjnego ITA:
- Boston - loty A330-200 do 31 grudnia, następnie od stycznia 2026 r. A330-900neo;
- Delhi - loty A330-200 do 30 grudnia, następnie od 31 grudnia br. A330-900neo;
- Nowy Jork JFK - loty A330-200 do 30 grudnia, następnie od 31 grudnia br. A350-900;
- Rio de Janeiro:- - ostatnie loty A330-200 17, 24 i 29 listopada, trasa już teraz wykonywana na zmianę z A330-900neo.
Linia ITA odziedziczyła osiem z 14 airbusów A330-200 po Alitalii i stopniowo je wycofuje, wprowadzając jednocześnie nowsze, bardziej oszczędne samoloty, zgodnie ze strategią odnawiania floty i celami zrównoważonego rozwoju. Na pokład samoloty zabierają 256 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 20 w klasie biznes, 17 w premium oraz 219 w ekonomicznej. Obecnie we flocie pozostało pięć takich maszyn, których średni wiek, to około 14 lat.
Odnawianie flotyOd rozpoczęcia działalności
w październiku 2021 r. ITA Airways poczyniły znaczne postępy w odnowieniu swojej floty, a jej 60 proc. składa się obecnie z samolotów nowej generacji, co daje 25 proc. redukcją zużycia paliwa i emisji CO2. ITA będzie leasingować łącznie 85 nowych samolotów Airbusa z czego 23 odrzutowce będą to samoloty dalekodystansowe, w tym A350-900, oraz 53 samoloty do lotów krótko- i średniodystansowych. Przyloty nowych maszyn są rozłożono na lata 2022 - 2027, z czego w tym roku linia planuje posiadać 75 proc. floty opartej o nowe samoloty.
Obecna flota ITAW skład floty włoskiej linii wchodzi 99 airbusów: 12 A220-100, 12 A220-300, 10 A319, 17 A320, 19 A320neo, siedem A321neo, pięć A330-200, 11 A330-900 oraz sześć A350-900. Przewoźnik czeka na dostawę 26 samolotów: czterech A220-300, 12 A320neo, dwóch A321neo, sześciu A330-900neo oraz dwóch A350-900.